Nem a ruha teszi az embert

Nem a ruha teszi az embert

2018-11-14T00:04:46+00:002018. október 14.|Kategória: Home Office|Címke: , , |

Rutinos előadásjáróként tudom, hogy minden tréningnek van valami olyan élménye, amit haza tudsz vinni akkor is, ha akár sokadszorra hallod pontosan ugyanazt az előadást. És ez a valami nem feltétlenül kell megérkezzen már az előadáson, sőt legtöbbször nem is az előadáson konkrétan elhangzott dologról van szó, hanem arról, amit egy ott hallott gondolat elindít benned.

25 év után egy ideje már nem irodában dolgozom, hanem a saját lakásomban. Sokat olvastam arról, hogy freelancer-ként mennyire fontos a környezet kialakítása, hogy leválasszuk a „munkahelyet” a lakástól, meg ne essünk abba a hibába, hogy a munka és a magánélet összekeveredik (csak bedobok egy mosást, gyorsan megszerelem a wc tartályt).

A tegnapi nap, egy üzleti motivációs előadáson voltam (Segítség Vállalkozó Lettem – Beindító Tréning), ahol szó volt arról is, hogy a megjelenéseddel megtiszteld a saját munkádat, vállalkozásodat, ezen belül is mennyire fontos egy üzleti tárgyaláson a ruházat, hogy milyen lesz rólad és így a vállalkozásodról a partnereid, leendő ügyfeleid első benyomása. Tanácsadóként nagyon sok évig sötét öltönyben jártam dolgozni. Ugyan nem áll hozzám közel ez a feszes elegancia, de nem is volt vele semmi problémám.

Mivel most egy kreatív bizniszt építek, ahol arculatot (is) tervezek, így sokat gondolkodtam eddig is azon, hogy az arculathoz nem csak a logó, meg a weboldal tartozik, hanem a szövegeid stílusa, az iroda berendezése, a telefonod háttérképe, vagy akár egy csengőhang is. Mindennel, amit mások látnak, hallanak, szagolnak, bármi, amivel azonosítanak téged. Nevezhetjük ezt arculatnak, brandnek, céges kultúrának. Szerintem nevezzük egyszerűen megjelenésnek. És igen, eddig is tisztában volttam az öltözködés fontosságával is. Nyilván egy piacon kézműves szappant áruló, angol lordnak öltözött eladó hiteltelenné tenné a terméket, ahogy egy vidám, tarkaruhás, raszta hajú lánytól szívesen vásárolnék, beszélgetnék vele.

Magamról azt gondolom, hogy egy fiatalos, friss, gondolkodó ember vagyok, és azért váltottam, azért csináltam ezt a vállalkozást, hogy így élhessem meg a mindennapokat is. A jelenlegi vállalkozásomban is egy fiatalos, lendületes, friss, mégis profi imázst szeretnék mutatni. Azt gondolom, hogy így is öltözködöm, ezért nem is értem, miért kellene nekem egy üzleti tárgyaláson kétsoros sötét öltönyben megjelennem. Nem is fogok.

Viszont arra a gondolatra riadtam az éjszaka, ha hiszek abban, hogy a telefonom háttérképe, amit csak én látok, fontos a vállalkozásom imázsa szempontjából (a környezet része, amiben dolgozom), akkor minden pillanatban fontos az öltözködés is.

Úgy érzem, hogy a szabadidő ruháim is jóminőségű, „divatos” darabok, mégis itthon nem a legutóbb vásárolt pólómban ülök, henem a „szakad” cuccban. És ebből kerekedett ki az aha élmény:

A reggeli rutinom teljesen hétköznapi. Felkelek, kávét főzök és a „tréninggatyámban” leülök olvasni, kicsit meditálni, aztán ülök a gépem elé tervezek, dolgozok, megvalósítok, stb. stb. Mától a „kicsit meditálni” pont után úgy fog folytatódni a felsorolás, hogy megborotválkozom és felöltözöm. Úgy, mintha AZ IRODÁBA mennék dolgozni. Merthogy ez is történik, csak az irodám 25 centire van a hálószobámtól. És ezzel máris keretet adtam annak, hogy dolgozom! Magamra kapom a céges arculatot, és ezzel markánsan el tudom különíteni azt az időt, amikor apa, férj, mosónő, wc tartály szerelő vagyok attól az időtől, amikor vállalkozó vagyok.

A jobb ügyfélélmény érdekében az oldalon cookie-kat (sütiket) használunk. A sütik használatát az oldal böngészésével elfogadod További információk

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close