Marketing tervezés


Ma már megkerülhetetlen az internet, mely KKV-k esetében a legjelentősebb céges megjelenést biztosítja, így a marketing stratéga kialakításakor egyre nagyobb hangsúlyt kap. Célközönségedet sokkal célzottabban, költséghatékonyabban tudod itt megszólítani, mint a klasszikus felületeken, ráadásul egyes célcsoportok már csak itt érhetők el. A legjobb hír pedig, hogy az online üzlet beindítása közel sem annyira befektetésigényes mint egy hagyományos, nem jelent hátrányt, ha nem vagy milliárdos.

A stratégia kialakításának lépései

A marketing stratégia megtervezése, kialakítása egy hosszú, akár több hónapos folyamat. Közös munka, amelybe neked is nagyon sok időt, energiát kell majd beletenned, de mivel az elemek nem épülnek szigorúan egymásra, nem szükséges mindent első körben bevezetned.

Első lépésben veled közösen alakítjuk ki az online marketing stratégiádat, amely alapja lesz a további fejlesztéseknek. Lépésenként építjük fel a vállalkozásod online stratégiáját a logóval, arculattal, domain névvel, weboldal készítéssel, reklám és automatizációs technikák kialakításával.

Ezt követheti az értékesítés előkészítése, kapcsolat az érdeklődőkkel, hírlevél indítás, Youtube csatorna, Facebook, Instagram, és egyéb oldalak kialakításával, karbantartásával, e-mail cím adatbázis építésével.

Majd ezek segítségével egy-egy konkrét értékesítési kampány levezénylése következhet, mely egy értékesítési tölcsér kialakítását jelenti. Elindítjuk, beütemezzük és a folyamatos visszamérés eredményeként javítjuk a kampány hirdetéseit, elkészítjük a értékesítés landing oldalát, megtervezzük az upsell oldalakat, kiépítjük az online fizetés, számlázás lehetőségeit, automatizáljuk a megrendelés, a visszaigazolás és az esetleges kiszállítás lépéseit.

Piackutatás

Fontos ismerned a célközönséged igényeit, amit az interneten keresztül sokkal gyorsabban és olcsóbban elvégezhetsz mint máshol. Ha már rendelkezel weboldallal és e-mail adatbázissal, akkor egy piackutatás levezénylése nagyon egyszerű.

Az internetes megjelenésnek megvan az az előnye, hogy képesek vagyunk mérni a folyamataink hatékonyságát, így csökkenthetjük a költségeinket. Az online statisztikák segítségével nem csupán a látogatószámot tudjuk mérni, de tesztelhetjük a hirdetéseink eredményességét, vagy monitorozhatjuk, hogy melyik cím, sales oldal eredményez több megrendelést.

Folyamatos munka

Nem dőlhetsz hátra, ha elkészült a weboldalad. Ha nem szánsz időt az oldal népszerűsítésére, akkor ebben a komoly versenykörnyezetben hamar elfelejtenek. Ezért a stratégia fontos része a folyamatos érdeklődőfenntartás, a blogolás, postolás, a jelenét az online térben.

Ki kell építened és folyamatosan gondoznod az érdeklődő-, vevőköröd. Ma az internet segítségével nagyon egyszerűen jutunk információhoz, keveset kell keresgélnünk és nagy kínálat közül választhatunk, így neked kell „felkutatni” és hasznos anyagokkal magadra vonni az érdeklődők figyelmét.

Kattints az AJÁNLATOT KÉREK nyomógombra, ez még nem kötelez semmire! Hamarosan felveszem veled a kapcsolatot, és egy beszélgetést követően fogok tudni pontos árat, vállalási határidőt mondani.